Eryk Ołtarzewski, Julia E. Wahl i nauczyciele z University of Derby (Wlk. Brytania), Harvard Medical School (USA)
Wszystkich, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą bardzo zachęcam do wzięcia udziału w tym szkoleniu trenerskim! Jest to pierwszy taki kurs w Polsce. Liczba miejsc na szkoleniu jest ograniczona więc tym bardziej zapraszam każdego do kontaktu z Julią Wahl w tej sprawie.
Jestem przekonana, że uważność w połączeniu ze współczuciem jest bardzo bardzo potrzebna, jeśli nie niezbędna naszym dzieciom. A także nam, dorosłym!
Poniżej znajdziecie szczegóły poszczególnych modułów szkolenia:
MODUŁ 1: UWAŻNOŚĆ W RELACJACH
Termin: 28 – 29 marca 2020 (sb: 10-17; ndz: 10-16)
Uważność w pracy z dziećmi i młodzieżą to przede wszystkim postawa prowadzącego (nauczyciela, opiekuna, terapeuty) i zdolność do bycia uważnym w relacji z podopiecznymi. Zanim zaprosimy dzieci do ćwiczeń i zabaw uważności najpierw przyjrzymy się samemu sobie w relacjach z innymi ludźmi. Spotkanie to jest również okazją do własnej praktyki i podstawą do zrozumienia sensu praktyk uważności dla osób dorosłych. Dzięki temu możemy być spójni i przekonywujący dla dzieci, które zaprosimy na własne zajęcia.
MODUŁ 2: UWAŻNOŚĆ W PRACY Z DZIEĆMI – PRZEGLĄD PROGRAMU
Termin: 25 – 26 kwietnia 2020 (sb: 10-17; ndz: 10-16)
Praktyczny przegląd programów uważności dla dzieci i młodzieży. Omówimy poszczególne etapy takich programów oraz ćwiczenia, zabawy i medytacje. W trakcie tego spotkania uczestnicy otrzymają zarys programu i materiały, które pozwalają prowadzić zajęcia. Po tym spotkaniu zachęcamy do prowadzenia zajęć z dziećmi, aby w trakcie kolejnego warsztatu móc już omawiać własne doświadczenia w zakresie proponowania praktyk opartych na podejściu uważności.
MODUŁ 3: DYNAMIKA PROCESÓW GRUPOWYCH, PLANOWANIE ZAJĘĆ, SUPERWIZJA GRUPOWA
Termin: 26 – 27 września 2020 (sb: 10-17; ndz: 10-16)
Przyjrzymy się co wpływa na poczucie bezpieczeństwa uczestników i integrację grupy, co robić, jeżeli dzieci nie chcą brać udziału w zajęciach, co wpływa na motywację i jak motywować. Omówimy ćwiczenia i zabawy w kontekście etapów rozwojowych i trudności emocjonalnych. Wspólnie zastanowimy się jak rozmawiać o uważności z różnymi grupami wiekowymi. Poruszymy także temat możliwości i ograniczeń treningu uważności dla dzieci i młodzieży. W trakcie tego spotkania uczestnicy rozpoczną tworzenie własnych programów dostosowanych do potrzeb grup, z którymi pracują.
MODUŁ 4. PODEJŚCIE WSPÓŁCZUCIA W PRACY NAUCZYCIELI (OPIEKUNÓW) I W PRACY Z DZIEĆMI
Termin: 21-22 listopada 2020 (sb: 10-17; ndz: 10-16)
Prowadzenie: wykładowcy i badacze z University of Derby, Wlk. Brytania
Ten warsztat będzie wprowadzeniem do podejścia współczucia w pracy nauczyciela. Przyjrzymy się czym jest współczucie, życzliwość a czym uważność. Odpowiemy na pytanie, dlaczego empatia i poczucie własnej wartości nie wystarczają, aby tworzyć dobre relacje. Uczestnicy w sposób praktyczny zapoznają się z podstawowymi praktykami, między innymi praktykami wyobrażeniowymi i prawidłowego oddychania. Poruszymy również temat podejście współczucia w pracy z dziećmi – teoria oraz praktyczne ćwiczenia i zabawy.
MODUŁ 5. PODSUMOWANIE, SUPERWIZJA
Termin: 27-28 lutego 2021
Ostatnie spotkanie jest okazją do podzielenia się doświadczeniami z przeprowadzonych do tej pory zajęć uważności. Możemy wspólnie zastanowić się, dlaczego coś nie działa i jak to zmienić lub co się sprawdza. Zajmiemy się również takimi aspektami zajęć jak ilość spotkań, zajęcia grupowe czy indywidualne, jak przygotować uczestników do zajęć zanim się zaczną oraz czy zajęcia przeprowadzane w szkole będą się różnić od organizowanych niezależnie od szkół.
Zapraszam Was na stronę gdzie znajdziecie informacje o kursie: https://mindinstitute.com.pl/?p=349
a jeżeli jesteście zainteresowani tym szkoleniem to jak najszybciej skontaktujcie się z Julią Wahl: mindinstitute@mindinstitute.com.pl
Polecam Wam to wydarzenie z całego serca.